Op Tweede Paasdag zijn we om 7 uur ’s ochtends uit Hank met de auto vertrokken met Nicole, Daphne en Nick. Zij zouden ons naar het vliegveld van Charleroi brengen.

Daar hebben we om 11 uur het vliegtuig richting Rodez, waarnaar we met de taxi naar onze slaapplaats Estaing bij de Accuiel de Pellerings, waar we ook gestopt waren. Het is hier bewolkt maar de temperatuur is beter dan in Nederland. We slapen de eerste nacht met 6 personen in 2 kamers met stapelbedden.

De eerste etappe:

Gestart in Estaing en gestopt in Espeyrac. De afstand van vandaag bedroeg ca. 24 km, wat ruim voldoende was voor de eerste dag. We hebben bijna de gehele dag regen gehad met daarbij nog een beetje wind. Tevens was het ook steeds klimmen en dalen en ook dat was vrij pittig voor gelijk de eerste etappe. Afgelopen nacht sliepen we in het onderkomen van een kerk samen met een echtpaar uit Quebec een Vietnam-veteraan uit Alaska (die op de vouwfiets naar Santiago gaat) en een Franse dame. Zo kom je weer van allerlei soorten mensen tegen. Vanavond zitten we in een onderkomen van de gemeente met 8 personen. We moeten wel zelf voor het eten gaan zorgen. Drie van de anderen zijn samen met een ezel op weg… Dat lijkt mij niet echt snel gaan. We hopen morgen op beter weer!

Wil en Theo

De tweede etappe:

Van Espeyrac naar Noaillac, ongeveer 23 km. Vanochtend was het droog en dat is het gelukkig ook de gehele dag gebleven. We waren om 7 uur al op en zijn om even over 8 gaan lopen. Na een uur konden we onze jassen al uitdoen omdat het al lekker warm was. Ook vandaag was het een pittige dag i.v.m. het stijgen en dalen. Het was een mooie tocht met nog wel natte paden. Schitterende natuur en een mooi plaatsje Conques gezien. Vanavond slapen we opnieuw in een onderkomen van de gemeente. We hebben ons eerste noodrandsoen aan moeten slaan.

Santiago deel 3 016

De derde etappe:

Vanochtend waren we vroeg op mede dankzij 4 Franse heren die bij ons sliepen. Deze waren om 7.30 al vertrokken. Wij konden nu dus op het gemak in alle rust ontbijten en inpakken. Na het vertrek uit Noaillac ging het direct al snel en stijl naar beneden en omhoog. Dit ging de gehele dag door met af en toe ook nog slechte en natte paden. We hebben wel kunnen genieten van de natuur en vergezichten. We hebben de gehele dag bewolkt weer gehad met een windje in de rug, wel met de jassen aan. We waren lekker op tijd in de plaats waar we konden overnachten in een gite van de gemeente. Al vrij snel nadat we gestopt waren begon het te regenen en dat geven ze ook morgen voor weer op. Na aankomst weer het vertrouwde ritueel: douchen, kleren wassen en hopen dat het de andere morgen droog is. We zijn in Livinhac le Haut aan de Lot. Vandaag 19 km.
Gisteren in Conques kwamen we in eenkeer op het dorpsplein zowel het Canadese koppel als de Franse dame tegen. Ze hadden een gedeelte met de taxi afgelegd i.v.m. voet en been problemen. Wij hopen nu hiervan gespaard te blijven. Vandaar onze keuze voor kortere etappes.

Written on april 4th, 2013

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

COMMENTS
    Willemieke commented

Veel succes weer met jullie tocht! We zullen jullie volgen via de site.
    Groetjes vanuit Schoonhoven

06 april 2013 at 22:49
    Hannie commented

Hoi Wil en Theo
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen. We wensen jullie een mooie reis toe. Hier is het nog steeds koud, maar de lente is in zicht
    Geniet ervan en de hartelijke groeten, Hannie

09 april 2013 at 19:11
    Leon en Ingrid commented

Veel wandel plezier en geniet van alles, zeker het mooie weer. Vandaag de zon in Hank gezien en jullie tuin ligt er nog perfect bij. Hartelijke groetjes Leon en Ingrid

14 april 2013 at 17:12
    Geert van Kaam commented

Goede morgen samen. Heb net gezien dat jullie weer aan de wandel zijn.

17 april 2013 at 10:04
    Geert van Kaam commented

Sorry klikte hem meteen door (je weet dat wij niet zulke sterren in het computergebeuren
    zijn)Veel wandelplezier samen en hou je taai, wij blijven wel werken.
    Groeten Johan en Geert.

17 april 2013 at 10:07
    Geert van Kaam commented

Wil en Theo, deze morgen reeds een reactie geplaatst maar denk ik niet doorgekomen.
    (gebrek aan computerkennis) Zag dat jullie weer onderweg waren. Veel succes. Wij werken wel rustig door. Groeten Johan en Geert.

17 april 2013 at 12:04
    Ben en Corry commented

Theo en Wil

Blij dat je weer naar huis gaat of denk je jammer we willen nog wel een stukje??
    Het was nu mooi weer.Knap hoor zo lang .

28 april 2013 at 22:08

Theo en Wil naar Santiago is proudly powered by WordPress and the Theme Adventure by Eric Schwarz
Entries (RSS) and Comments (RSS).